Zakupy w sieci nie tylko dla młodych

Jak pokazują badania, 13 proc. wszystkich Polaków kupujących online to ludzie w wieku 50 + . Warto wiedzieć, że dzisiejszy senior to osoba aktywna, taka, która nie boi się korzystać z dobrodziejstw internetu. Zwłaszcza jeżeli chodzi o wyszukiwanie różnych okazji cenowych. Co mówią na ten temat statystyki?

Senior – aktywny konsument online

Jak pokazują wyniki wyniki badania „E-zakupy 2016” TNS OBOP, jak i analizy statystyk serwisu Ceneo.pl seniorzy należą do aktywnych osób na rynku zakupów online. Co ciekawe, większość osób po 55 roku życia korzysta z tej formy nabywania produktów. I to nierzadko, bo 25 proc. raz w miesiącu, a 10 proc. raz w tygodniu. Najczęściej posługują się przy tym komputerami stacjonarnymi (67 proc.) lub laptopami (46 proc.). Osoby te prawie zawsze zamawiały wybrane przez siebie produkty z domu.

Dlaczego seniorzy kupują online?

Zakupy w sieci nie tylko dla młodych

Jest to przede wszystkim okazyjna oferta cenowa. Uważa tak ponad 80 proc. badanych. Zaraz obok znajdują się korzystne koszty dostawy (prawie 70 proc.), a także to, że dany sklep jest wiarygodny (około 60 proc.).

Osoby starsze zwracają również uwagę na opłacalne warunki dostawy, jak i zwrotu zakupionych produktów. Kupujący cenią sobie także duży wybór, dostęp do różnych okazji. Jak się okazuje, tylko cześć tych osób czuje się przytłoczona nadmiarem informacji (22 proc.).

Co najczęściej kupują seniorzy?

Większość stanowi sprzęt elektroniczny, a jest to około 60 proc. Drugie miejsce zajmuje sprzęt AGD (ponad 50 proc.), trzecie tymczasem książki, filmy oraz płyty (49 proc). Co ciekawe, dalej znalazły się zabawki – ponad 30 proc. Dziadkowie przecież kochają rozpieszczać swoje wnuki.

Zadbaj o klienta

Wiele sklepów bierze pod uwagę i co ważne docenia seniora jako konsumenta. Przede wszystkim, ponieważ jest to odbiorca lojalny i nierzadko zamożny. W tym celu dostosowują wygląd swojej strony internetowej i dostępne na niej funkcje do jego potrzeb. Tak, aby nie miał problemu podczas robienia swoich zakupów. Stawiają na większe rozmiary czcionek, skracają koszyk zakupowy, umożliwiają płatność za pobraniem, wyróżniają dane kontaktowe (zwłaszcza numer telefonu).

Uwaga na pułapki

Warto jednak pamiętać, że bez względu na wiek, trzeba zachować szczególną ostrożność - zwracać uwagę na to, czy transmisja danych odbywa się w bezpiecznym połączeniu (protokół SSL), a także, czy właściciel sklepu ma dobre opinie w sieci. Kupujący powinien też znaleźć świadczący o zabezpieczeniu symbol kłódki.

Avatar

  • Anna
  • Opublikowano:
    24 paź 2018 12:11

    Udostępnij

    Face Book GoldenLine LinkedIn Twitter Youtube