Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora

Krajowy Rejestr Długów – co to jest i jak sprawdzić, czy nas tam nie ma?

admin
23 Sty 2019, 14:20

Krajowy Rejestr Długów – jakie informacje można w nim znaleźć? Czy można go wykorzystać do celów biznesowych? Sprawdź!

Co to jest Krajowy Rejestr Długów?

Krajowy Rejestr Długów powstał 4 sierpnia 2003 roku i był pierwszym polskim biurem informacji gospodarczej. Do jego głównych zadań należy zbieranie i przekazywanie odpowiednim podmiotom danych o firmach lub konsumentach posiadających długi wobec innych osób, podmiotów czy instytucji. Od 2010 roku z rejestru mogą korzystać nie tylko przedsiębiorstwa, ale także osoby fizyczne. Kto najczęściej szuka informacji w bazach danych KRD? Przede wszystkim banki, przedsiębiorcy, operatorzy telefonów komórkowych, firmy windykacyjne, ale także towarzystwa ubezpieczeniowe i spółdzielnie mieszkaniowe.

Kto może trafić do Krajowego Rejestru Długów?

Spokojnie! Zanim trafisz do Krajowego Rejestru Długów, otrzymasz, listem poleconym lub do rąk własnych, pismo zawierające wezwanie do zapłaty, ostateczną datę spłaty zadłużenia oraz informację o wpisaniu do jednej z trzech baz gromadzących dane o dłużnikach: Krajowego Rejestru Długów BIG, BIG InfoMonitor lub Rejestru Dłużników ERIF BIG.

Warto wiedzieć, że możemy zostać wpisani do Biura Informacji Gospodarczej, gdy zalegamy ze spłatą nawet 200 złotych. Jeśli prowadzimy firmę, zostaniemy umieszczeni w odpowiednim rejestrze, gdy zadłużenie wyniesie więcej niż 500 złotych.

Jak sprawdzić, czy jestem w Krajowym Rejestrze Długów?

Raz na sześć miesięcy możesz całkowicie bezpłatnie sprawdzić, czy widniejesz na liście dłużników KRD. Pobierając odpowiedni raport, dowiesz się nie tylko, czy Twoje nazwisko jest w bazie danych, ale także, kto i dlaczego Cię w niej umieścił i na jaką kwotę zalegasz u wierzycieli. Po zarejestrowaniu się w serwisie KRD zostaniesz poproszony o skan dokumentu tożsamości. Po aktywacji konta zyskasz dostęp do niezbędnych informacji.

Warto pamiętać, że czyste konto w rejestrze to większa szansa na uzyskanie pożyczki czy otrzymanie pozytywnej decyzji kredytowej.

Certyfikat Rzetelności KRD – co to jest?

Jeśli prowadzisz własną firmę, możesz sprawdzić nie tylko, czy Twoje nazwisko widnieje w rejestrze, ale także czy jest w nim np. nazwisko Twojego potencjalnego kontrahenta. Dzięki temu masz szansę zminimalizować ryzyko finansowe i uchronić się przed współpracą z nierzetelnym lub niewypłacalnym partnerem biznesowym.

Dołączając do Programu Rzetelna Firma skupiającego ponad 50 000 uczestników, możesz pokazać swoim kontrahentom, że prowadzisz biznes w sposób przejrzysty i uczciwy. Certyfikat rzetelności to dodatkowa szansa na pozyskanie nowych kontrahentów.